MOSTY
MOSTY
Výstavba a rekonstrukce mostních objektů, včetně založení (plošné, pilotové) do rozpětí pole 30 m:
- železobetonových
- předpjatých
- monolitických i montovaných
- ocelových
Mosty jsou dopravní stavby. Realizace se odvíjí od toho, pro jaké účely je most stavěn. Může být pro pěší, silniční, železniční cestu či vodní tok, vodní plochy – potoky, řeky, jezera, rybníky, moře, ale také mohou řešit terénní nerovnosti.
Prvními mosty byly kmeny strmů. Zlepšování technologií se projevovalo na stavbách mostů, kdy se nejdříve využívaly opracované trámy, kameny a liány, které se využívaly pro stavbu vysutých mostů.
Římská říše se zasadila o mostní klenbu, která je doposud využívána při stavbě nejen kamenných mostů. Velké změny nastaly s rozvojem železnic, který tlačil na cenu a odolnost mostů. První železniční mosty byly dřevěné a viadukty z cihel a kamene. V roce 1779 dostala prostor litina a následovala ocel, beton, železobeton a předpjatý beton.
MOSTNÍ ZÁVĚRY
LOŽISKA
Příslušenství mostních konstrukcí.
Dodávka a montáž:
- mostní ložiska,
- mostní závěry,
- svodidla,
- zábradelní svodidla,
- zábradlí…
Stáhněte si katalog elastomerových stavebních ložisek.